E-ticaret 360

Üreticisiniz, toptancısınız veya bir perakende satış mağazanız var.

Artık e-ticarete de başlamak istiyorsunuz. Arada bir e-ticaretle ilgili haberler gözünüze çarpıyor.

Yakınlarınızın, ticari çevrenizin veya komşularınızın e-ticaret yaptığına şahit oluyorsunuz.

Bazen duyduğunuz rakamlar iştahınızı kabartıyor, bazen dudak büküyorsunuz.

Çoğu yerde “e-ticaret yapmaya nereden başlamalısınız?” gibi yazılar okuyorsunuz ama nasıl başlayacağınıza karar veremiyor veya veya günlük iş yoğunluğunuzdan vakit bulamıyorsunuz.

Yazının aşağısına bakıp, uzun uzun e-ticaret için yapmanız gerekenler’i anlattığımı düşünmeyin. Bu yazıda aslında sizin yapmamanız gerekenleri nedenleriyle anlatmaya çalıştım. Çünkü sizin yapmanız gereken tek şey: Ürünü kargoya teslim edecek duruma getirmektir.

Evet yanlış değil. Sizin, şu anki ticaretinizden farklı olarak yapmanız gereken tek şey budur: Ürünü paketleyip, kargo’yu çağırmak.

Peki diğer konular nasıl olacak?

E-ticaret yapmaya karar verdiniz, şimdi hangi yöntemle nerede yapacağınız konusunda kararsız kaldınız.

SEÇENEK 1
Öncelikle ilk akla gelen ve en pratik e-ticaret yapma yöntemi: Online Pazaryerleri.

Trendyol, n11, Hepsiburada, gittigidiyor, epttAvm gibi online pazaryerlerinde mağaza açmak ve hemen satışa başlamak.
Kulağa hoş geliyor.

SEÇENEK 2
Bir pazaryerinde değil de kendi alan adınız altında satış yapmak istiyorsunuz.

İdeasoft, Ticimax, Tsoft, Softtr gibi yıllık paket aboneliği olan platformlardan abonelik almak veya bir defa satın alıp ömür boyu kullanacağınız hazır site paketleri alıp hemen satışa başlamak.
Bu da kulağa hoş geliyor.

SEÇENEK 3
Üçüncü seçenek, kulağa pek hoş gelmiyor gibi: Firmanıza özel E-ticaret sitesi yaptırmak.
Sitenin yapımı uzun mu sürecek?
Ortaya çıkacak site tasarım ve işlevsel olarak nasıl olacak?
Siteyi kime yaptıracağız? Dayıoğlu var ona mı yaptıracağız?
Bir yazılım şirketine mi yaptıracağız?
Bir personel istihdam edip ona mı yaptıracağız?
Yok bu işi kimseye bırakamayız kendimiz mi öğrenip yapacağız?
Sonra yüzbinlerce web sitesi arasından bizi bulabilecekler mi?
Buldular diyelim, güvenip alışveriş yapacaklar mı?
Kargo anlaşmalarım, banka komisyon anlaşmalarım derken pazar yerlerine ödediğim komisyondan daha fazla komisyon mu ödeyeceğim?

Magno 360 ekibimizle e-ticaret konularını baştan aşağı deneyimlemek amacıyla tüm bu platformlarda fiilen e-ticaret yaptık/yapıyoruz. Tüm pazar yerlerinde mağaza açtık, ürün sattık, kampanyalarına katıldık, site içi reklamlar satın alıp sonuçlarını gözlemledik.

Hazır paket satan site aldık, içeriklerini kurduk, yönetimlerini yaptık.

Kendimize özel site yaparak e-ticaret yaptık. Google alışveriş reklamları, Google arama ve görsel reklamları, yeniden pazarlama reklamları, sosyal medya yönetimi, sosyal medya reklamları gibi sitenin tüm dijital pazarlamasını yaptık.

Kargo şirketleri ile anlaşmalar yaptık, farklı kategorilerde; küçük ürünler, desisi yüksek ürünler, stoklu ürünler, stoksuz olarak siparişe göre üretilip gönderilen ürünler sattık.

Tedarik süresi, sipariş ve teslimat süresi, iade süreçleri, ödeme süreçleri her platformda nasıl işliyor bizzat deneyimleyerek görmüş olduk.

Komisyonlar, platformlara ödenen ücretler, bankalara ödenen komisyonlar, online pazaryerlerindeki kârlılıkla ve kesintiler, kendi sitenizdeki kârlılık durumu, alternatif ödeme seçenekleri gibi tüm işlemleri fiilen yaparak deneyimledik.

Tüm bunları, e-ticarete girmek isteyen müşterilerimize bu alanda hizmet verirken en doğru seçeneği gösterebilmek için yaptık ve yapmaya devam ediyoruz.


Kendi e-ticaret projemiz olan vouvv! markasını oluşturduk, tedarikçiler edindik, pazar yerlerinde mağazalarımızı açtık, satışlar gerçekleştirdik ve bu alandaki tüm gelişmeleri ve güncellemeleri takip ederek süreci devam ettiriyoruz.


E-ticaret sistemlerinin nasıl işlediği ile ilgili bilgileri bu şekilde sıraladıktan sonra bunların dışında, e-ticarete başladığınızda işletmenizin ihtiyaç duyacağı tüm konuları madde madde inceleyelim:

-Marka oluşturulması ve kurumsal tasarımlar

  • Marka adının ve kimliğinin oluşturulması
  • Logo ve amblem tasarımının yapılması
  • Diğer dijital ve basılı kurumsal çalışmaların hazırlanması

Kurumsal yapılanmasına ve e-ticaret projelerine destek verdiğimiz Gaga Mobilya 3D ürün görsellerini websitesinden inceleyebilirsiniz.

-Ürün Görsellerinin oluşturulması

  • Ürünlerinizin profesyonel fotoğraf çekimlerinin yapılması
  • Fotoğraf çekimlerinde model, makyöz, kuaför, styling gibi ihtiyaç duyulan hizmetlerin yönetilmesi
  • Fotoğraf çekimi yapılan ürünlerin dekupe retouch işlemlerinin yapılması
  • Fotoğrafa alternatif olarak 3D modelleme ile ürünlerinizin modellenip görselleştirilmesi (3D Realistik Render)
  • Ürünlerin fonksiyonlarını, detaylarını veya kurulumlarını gösteren fotoğrafların çekilmesi
  • Hazırlanan ürün görsellerinin sitelere tüm teknik bilgilerle birlikte yüklenmesi

Marka adı oluşturulması, logo ve kurumsal çalışmaları, kurumsal web sitesi ve e-ticaret siteleri, ürün fotoğraf çekimleri ve 3D görselleştirmelerini gerçekleştirdiğimiz Karen Banyo websitesi ve şirkete ait banyonuz.com e-ticaret projesini hazırladık.

-E-ticaret sitesinin hazırlanması (Pazaryerleri dışında satış yapılacak ise)

  • Alan adı satın alma, sunucu/hosting gibi teknik işlemlerin kurulumu
  • Kurumsal mail hesaplarının kurulumu
  • Sitenin tasarım ve yazılım bölümünün hazırlanması
  • Siteye canlı destek ve whatsapp hattı gibi iletişim hesaplarının kurulması
  • Sitenin Güvenlik Politikası, Gizlilik ve Çerez Politikaları, Ödeme Güvenliği, KVKK Metinleri gibi yasal olarak zorunlu olan içeriklerinin oluşturulması
  • Hazır ödeme sistemleri (Paytr, iyzico vb.) veya bankanıza ait sanal pos ödeme sistemlerinin kurulumunun yapılması.
  • Sitenin arama motorlarında ön sayfalarda çıkması için gerekli olan temel düzeyde SEO işlemlerinin yapılması.
  • Site ile bağlantılı sosyal medya hesaplarının ve youtube hesabının yönetiminin yapılması.
  • Google reklam hesaplarının açılması
  • Google alışveriş reklamları için Merchant Center hesabının kurulumu
  • Google arama reklamları çalışmalarının yapılması
  • Google remarketing reklamları için görsel tasarımların ve planlama çalışmalarının yapılması
  • Diğer dijital pazarlama çalışmalarının yapılması (Mailing, SMS vs.)
  • Youtube reklamları için video çekim veya masaüstü videoların hazırlanması
  • Site içi ve Dijital kampanya sloganlarının ve tasarımlarının belirlenmesi
  • Bütçe doğrultusunda tüm online reklamların yönetilmesi. (Instagram, Facebook, Google vb. platformlarda)
  • Ürünlerle ilgili teknik verilerin web sitesine yüklenmesi.

Hazır bir platform satın aldığınızda bu maddelerin bir kısmı otomatik olarak aktif halde olsa bile, yukarıdaki işlemlerin bir çoğunun bu konuya odaklanmış bir uzman ekip tarafından yönetilmeye ihtiyacının olduğu açıktır.

Vilinze Masa Sandalye markamız için E-ticaret 360 planı kapsamında e-ticaret sitesi yapımı ve yönetimi, dijital pazarlama yönetimi, sosyal medya yönetimi, ürün görsel çalışmaları ve diğer kurumsal çalışmaları yürütüyoruz.

-Ürün montaj veya kurulum şemalarınızın grafiklerinin hazırlanması. Siteye yüklemek için dijital dokümanlarının yanı sıra ürünle birlikte müşteriye gönderilecek basılı materyallerin oluşturulması.

-Ürün kutusu, iç ambalajı, etiketi gibi tasarımlarının ve basımlarının yapılması

-Ürün montaj ve kurulum videolarının çekilmesi veya 3D animasyonlarının oluşturulması

-Reklam analizlerinin düzenli olarak takip edilip maksimum dönüş alacak şekilde optimize edilmesi

-Sitenin sürekli güncellenmesi ve içeriklerinin girilmesi

-Siparişlerin site içi teknik takiplerinin yapılması ve sipariş durumuna göre güncellemelerinin yapılması

-Siteniz dışında satış yapmayı planladığınız online pazar yeri hesaplarının oluşturulması ve ürünlerinizin bu platformlar için hazırlanıp yüklenmesi

SONUÇ

E-ticarete girmek ve bu alanda bir marka olmak istiyorsanız yukarıda saydığım maddelerin bir çoğu ile işiniz olacak demektir.

Şimdi önünüzde iki seçenek var.

Tüm bu maddelerle ilgili uzman bir ekipten destek alıp kendi işinize odaklanmak.
Tüm bu işlemleri kendiniz yapmaya çalışmak veya bunun için bir personel istihdam etmek.

Bir personel neden yetmez;

Web yazılım, web tasarım, dijital pazarlama, sosyal medya yönetimi, profesyonel fotoğraf çekimi, grafik tasarım, video çekimleri, video grafikler, 3D tasarım konularında aynı anda uzman olamayacağına göre, bu alanlarda uzmanlardan oluşan bir ekiple çalışmak daha doğru olacaktır.

Magno E-ticaret 360 planı kapsamında, her biri kendi alanında uzmanlardan oluşan ekibimizle e-ticaret projelerine destek veriyoruz.

 

 

 

 

 

 

İlk bakışta kulağa hoş gelmeyen ve maliyeti yüksek gibi görünen bu son seçenek, sizin için en doğru ve en uygun maliyetli seçenek olabilir.

Hem e-ticarete başlayıp hem de bunların bir kısmından ödün verme bir kısmını da kendi bünyenizde çözme gibi bir yola girdiğinizde, bir süre sonra yetişemeyip yorgunluk ve bıkkınlık yaşamaya başlayabilirsiniz. E-ticaretin teknik ayrıntılarından dolayı klasik satışlarınıza dönmeyi isteyebilirsiniz. Böylelikle bu süreç, motivasyon ve zaman kaybı aynı zamanda da yapılan yatırımların neticesinde maddi kayıp olarak geri dönebilir.